17 Kasım 2011 Perşembe

Alize Dantela


Hatırlarsınız 2 yıl önce marul ipler vardı. Ne çok fular yapmıştım onlardan. Renk renk, harika görünüyorlardı.. Resimleriyle nasıl yaptığımı anlatmaya çalışmıştım. Bu yıl da alize ona benzer, benzerliği örme tekniği ve duruşu, "dantela" adını verdiği bu ürünü çıkartmış. Ben geç tanıştım, evdeki yün stoğunu tüketmek adına gidemedim yüncüme.. Forumda da örenler oldu. Dün, tutturdum hemen alıp yapmalıyım diye.. Yalnız, çarşıya çıkmak için Aliş'i ikna etmek lazımdı..
"Atta" meraklısı oğluma işten gelince, "atta gidelim mi oğlum" dedim. İlerleyen saatlerde kendisi isteyecekti zaten. Her akşam klasikleşen senaryomuz.. Baba geldi, atta, kuzey atta, anne atta.. : ))) çok hoştu.
Uzun zamandır gidemediğim yüncü ablamın yanına gittim. Görmemiştim epeydir, özlemişim onu da.. Arabada Kuzey olduğu için çok kalamadım. Nako Saten lazımdı onu aldım, dantelamı aldım çıktım. Sadece mavi rengi varmış, illa öreceğim ya, çok istediğim krem-beyaz renginin gelmesini beklemeden aldım.
Kuzeyi uyuttum, başladım örmeye. Sadece 1,5 saatimi aldı bitmesi. Arada Kuzey uyandı, onu tekrar uyuttum, yoksa ki hemen hemen 1 saatte bitecek gibi.

Önce ipinizi alın. İpi görmeden ve denemeden yapılışı çok karışık ya da eksik gelebilir..
Şiş: 6 numara
İp: Alize Dantela
Alize tavsiyesi: 5-12 arasında herhangi bir şiş numarası olabilir.
Başlama ilmek sayısı 2-6 arasında, tercihe bağlı.

6 numara şişle, 5 ilmek alarak başladım. Her iki kenarda 2 ilmeği almadan bıraktım, dalgalı duruşu sağlıyor bu ilmekler.. İp bitene kadar bu şekilde ördüm. Keserken arada birer ilmek bırakarak normal kesme işlemi uyguladım.

6 yorum:

  1. bende daha önce çıkan iplerden örmüştüm ama bunu görmedim,çok güzel olmuş çok beğendim,paylaşımın için teşekkürler canım kuzeyi öpüyorum bol bol atta götürün onu annesi...

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok güzel anlatmışsın seni de bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsın canım yapılışını..bende bugün gördüm ipçimde ama almadım bitirmem gereken işler var alsam onuda başlayıp yarım bırakıcam:)mavi rengi mecburiyetten almışsın ama çok güzel görünüyor..ellerine sğalık güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  4. ben yine anlayamadım yaaa yapamadımmm:[

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar ben azerbaycandan.blogunuzu cok beyendim.ellerinize saglik.ben bu ipden aldim ama oremedim.lutfen aciklamasi ile yazarmisiniz rica etsem)))

      Sil
  5. Merhaba
    dediğiniz gibi ip elimde olmadığından ötürü yapılışını anlamadım. Benim de 3,5 yaşında bir kızım var. o izin verdikçe elişlerine vakit ayırıyorum. Tuhafiyeye gidip ip almak bile bana çok zor geliyor :(
    yapılışını çok merak ettim doğrusu. Mutlaka denemeliyim..

    YanıtlaSil

Merhaba,
Hoşgeldiniz bloğuma..
Size hitap edebilmem için Adsız kısmına isim yazmalısınız. ; )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...